Nieuwsberichten

07/08/2019 Word een van onze medewerkers

Momenteel hebben we een vacature waarvoor je kan solliciteren tot 31 augustus 2019.

Meer informatie vind je op onze pagina “HVW als werkgever”.

25/07/2019 Word een van onze medewerkers

Momenteel hebben we twee vacatures waarvoor je kan solliciteren via Selor tot 22 augustus 2019.

Meer informatie vind je op onze pagina “HVW als werkgever”.

15/07/2019 Elektronisch dossier tijdelijk niet toegankelijk op 16 juli 2019

Door een technische tussenkomst van een externe partner op het identificatieplatform van de online overheidstoepassingen, zal het elektronisch dossier (Mijn HVW-dossier) tijdelijk niet toegankelijk zijn op dinsdag 16 juli 2019 tussen 20u00 en 24u00.

We verontschuldigen ons alvast voor het ongemak.

 

08/07/2019 Jaarverslag 2018: moving mountains

Dit jaar staan in ons jaarverslag vijf bekende bergen centraal. Elk van die bergen staat symbool voor een van de aspecten van de HVW in 2018: ons personeel, onze klanten, onze samenwerking met verschillende partners, onze aandacht voor innovatie en onze toekomstvisie.

 

 

Een reis langs de vijf bergen geeft dus een mooi beeld van wat we het voorbije jaar verwezenlijkt hebben en van de dynamiek die leeft in onze organisatie en bij onze medewerkers.

Nieuwsgierig naar het resultaat? Lees dan de elektronische versie.

28/06/2019 Laatste examen achter de rug! Wat nu?

Je studies zitten erop? Dan gaat er een waaier van mogelijkheden voor je open. Maar hoe zit dat met de stappen die je moet ondernemen als schoolverlater?

Wij helpen je alvast op weg met je aanvraag van een inschakelingsuitkering. De belangrijkste aandachtspunten daarvoor kan je vinden op “Schoolbanken verlaten… wat nu?”.

Heb je hierover nog vragen? Onze medewerkers staan je graag te woord.

28/06/2019 Ben je tijdelijke leerkracht?

Op de webpagina ‘Uitgestelde bezoldiging voor tijdelijke leerkrachten’ vind je praktische informatie over de stappen die je moet ondernemen tijdens de zomervakantie.

Heb je hierover nog vragen? Onze medewerkers staan je graag te woord.

19/06/2019 Wijziging openingsuren HVW-kantoren in juli en augustus

In juli en augustus wijzigen de openingsuren van onze kantoren.

Opgelet, de volgende kantoren wijzigen hun openingsuren niet in juli en augustus:

  • HVW Couvin
  • HVW Diest
  • HVW Halle
  • HVW Oudenaarde
  • HVW Vilvoorde
  • HVW Zottegem

Je kan deze openingsuren raadplegen op de pagina van je kantoor.

23/05/2019 Verzending fiscale fiches inkomsten 2018

Vanaf 24 mei 2019 verzenden wij - in verschillende fasen - de fiscale fiches voor de inkomsten van 2018.

Neem contact op met je HVW-kantoor als:

  • je vragen hebt over je fiscale fiche;
  • je verhuisd bent, niet meer werkloos bent en je je fiscale fiche nog niet ontvangen hebt op 14 juni 2019.

Dit is de laatste papieren fiscale fiche die je van ons ontvangt. Vanaf volgend jaar versturen wij geen papieren fiscale fiches meer. Je fiscale fiche is beschikbaar in elektronisch formaat via de eBox.

15/05/2019 Belgische sociale zekerheid kaapt internationale prijs weg voor hun geïntegreerd informaticasysteem

De Belgische openbare instellingen van sociale zekerheid (OISZ) ontvangen voor hun geïntegreerd samenwerkingssysteem gebaseerd op de digitalisering en de automatisering van hun dienstverlening, de Prijs voor goede praktijken voor Europa 2019, uitgereikt door de International Social Security Association (ISSA).

Meer digitaal en meer automatisch
 
Ondanks de historische robuustheid van het Belgische socialezekerheidsstelsel ontstonden er stilaan vragen over de complexiteit en de efficiëntie ervan. Om het systeem doeltreffender te maken en de werkingskosten te drukken beslisten de openbare instellingen van sociale zekerheid om een gezamenlijke strategie te hanteren: een gemeenschappelijk functioneel en technisch platform om samen te evolueren naar meer digitalisering en automatisering. Deze integratie van de verschillende bevoegdheidsniveaus en overheidsdiensten en van de vele privépartners (zoals mutualiteiten, ocmw’s, sociale secretariaten, …) heeft een impact op meer dan 3.000 professionele actoren binnen de sociale zekerheid.
 
Aanzienlijke besparingen
 
Dankzij dit geïntegreerd informaticasysteem kunnen steeds meer sociale premies en uitkeringen (zoals kinderbijslag of pensioenen) automatisch toegekend worden. Vandaag vervangen 220 elektronische processen meer dan 800 papieren formulieren. Voor de burgers betekent dit een aanzienlijke vermindering van de administratieve lasten en voor de werkgevers een jaarlijkse besparing in de werkingskosten van meer dan een miljard euro. De coördinatie tussen de verschillende actoren binnen de sociale zekerheid verloopt nu automatisch, waarbij ook daar meer dan een miljard papieren uitwisselingen vervangen worden door elektronische berichten.
 
Beste van 76 inzendingen
 
Onder de 76 inzendingen van 26 aangesloten instellingen uit 20 landen, werd het Belgische informaticasysteem als de beste praktijk beschouwd. Als erkenning voor deze verbetering in de dienstverlening ontvingen de Belgische openbare instellingen van sociale zekerheid in mei 2019 tijdens het regionale socialezekerheidsforum voor Europa in Bakoe, Azerbeidzjan, de Prijs voor goede praktijken.

Naast deze prijs die werd toegekend aan de Belgische openbare instellingen van sociale zekerheid, ontvingen ook de RVA en de HVW ook erkenning voor meerdere goede praktijken.

29/04/2019 Vacatures loketbediende

Momenteel hebben wij 2 openstaande vacatures voor de functie van loketbediende in onze HVW-kantoren van Hasselt en Leuven.

Meer info over de vacatures en de uiterste sollicitatiedatum vindt u op de pagina "Onze vacatures".

Pages